0zł

Filtruj według

Wzrost

Wzrost

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 1 479,00 zł - 12 899,00 zł

Marka

Marka

Kolory

Kolory

Rozmiar

Rozmiar

Amortyzator przód

Amortyzator przód

Amortyzator tył

Amortyzator tył

Hamulec tarczowy

Hamulec tarczowy

Rok

Rok

Płeć

Płeć

Rama (materiał)

Rama (materiał)

Ilość biegów

Ilość biegów

Pojemność baterii

Pojemność baterii

Umiejscowienie silnika

Umiejscowienie silnika

Umiejscowienie baterii

Umiejscowienie baterii

Darmowa

dostawa rowerów

4.9/5.0

Ocena na Opineo

Rowerowy

pakiet korzyści

Korzystne

raty lub leasing

Bezpieczne

płatności online

Aktywne filtry

  • Dostępność: w magazynie

Rowery trekkingowe

Rowery trekkingowe zostały stworzone do uprawiania zaawansowanej turystyki rowerowej. Zostały zaprojektowane pod kątem przemierzania długich tras w zróżnicowanym terenie. Stanowią więc idealny typ roweru dla tej grupy rowerzystów, którzy nie wyobrażają sobie dnia bez jazdy i pełnymi garściami chcieliby czerpać z tego przyjemność.

Budowa roweru trekkingowego

Rama dzisiejszego roweru trekkingowego prawie zawsze zbudowana jest ze stopu aluminium. Ma to zapewnić niską wagę przy zachowaniu odpowiedniej sztywności. Geometria ramy pozwala zachować wyprostowaną sylwetkę, aby wielogodzinna jazda była jak najmniej odczuwalna dla naszego kręgosłupa. Wygodną postawę zapewnić ma także zastosowanie ergonomicznej, profilowanej kierownicy i regulowanego mostka.

Rozmiary ram dostosowane są praktycznie do każdego wzrostu. Możemy znaleźć rozmiary od 15 cali z kołami 26" aż do 23" z 28-calowymi obręczami.

Z przodu roweru trekkingowego znajdziemy amortyzator o skoku 50-65 mm. Jest on wystarczająco skuteczny w niwelowaniu nierówności. W niektórych przypadkach (najtańsze modele albo te najwyższej klasy) w miejscu amortyzatora przedniego będzie sztywny widelec.

Rowery trekkingowe wyposażone są zazwyczaj w koła 28-calowe. Co ciekawe, obręcz ma identyczną średnicę jak koło 29 cali, różnica tkwi wyłącznie w wysokościach opon. Zastosowanie takiej wielkości kół ma za zadanie zapewnić jak najlepsze właściwości jezdne. Duże koła są szybkie i wymagają włożenia mniejszej ilości energii, aby utrzymać prędkość jazdy. Dobrze radzą sobie przy pokonywaniu nierówności.

Alternatywą dla osób o niższym wzroście będą koła 26-calowe. Niektórzy producenci, jak np. Romet, udostępniają w swojej ofercie rowery trekkingowe z takim właśnie rozmiarem kół. Przy niewielkiej utracie właściwości jezdnych kół 28", niższe osoby zyskają pewniejsze prowadzenie roweru, wyższy komfort użytkowania, a co za tym idzie, także bezpieczeństwo jazdy.

Opony w rowerach trekkingowych są podobne do tych w rowerach crossowych. Będą więc węższe i bardziej gładkie niż w rowerach górskich — po to, by zapewnić niskie opory toczenia podczas jazdy. Większa szerokość niż w rowerze szosowym to lepsza przyczepność, odporność, ale i możliwości transportowe.

Napęd roweru trekkingowego pozwala na uzyskanie twardszych przełożeń. Standardem są korby z tarczami 48/36/26.

Wyposażenie roweru trekkingowego

W rowerze trekkingowym uwagę przyciąga solidny bagażnik na tył roweru. Jako że rowery trekkingowe służą do długich wycieczek, każdy z nich posiada bagażnik z możliwością mocowania sakw po jego obu stronach. Zapewnia to dobre rozłożenie bagażu i dodatkowo nie utrudnia jazdy.

Każdy z rowerów trekkingowych wyposażony został w oświetlenie rowerowe. Sprawia to, że nawet po zapadnięciu zmroku można bezpiecznie kontynuować podróż. W wielu modelach oświetlenie posiada własne zasilanie w postaci prądnicy w przedniej piaście koła.

Standardowe wyposażenie roweru trekkingowego to także błotniki, osłona łańcucha i stopka. Wiele modeli posiada regulowany mostek kierownicy i amortyzowany wspornik siodła. Niektóre będą też miały dołączoną pompkę.

W podsumowaniu

Rowery trekkingowe idealnie sprawdzą się przy dłuższych wycieczkach, jak i codziennym użytkowaniu, takim jak dojazdy do szkoły czy pracy.

Zapewniają wygodną pozycję i zwykle wyposażone są we wszystko, co niezbędne, aby zapewnić nam komfortową jazdę.

Stanowią więc bardzo uniwersalną kategorię rowerów.

Więcej
Mniej