Filtruj według

Wzrost

Wzrost

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 199,00 zł - 1 039,00 zł

Marka

Marka

Kolory

Kolory

Darmowa

dostawa rowerów

4.9/5.0

Ocena na Opineo

Rowerowy

pakiet korzyści

Korzystne

raty lub leasing

Bezpieczne

płatności online

Aktywne filtry

Buty rowerowe są idealnym rozwiązaniem dla miłośników jazdy na rowerze. Zapewniają doskonałą przyczepność i amortyzację, a także poprawiają wydajność pedałowania. Ponadto posiadają wiele funkcji ochronnych palców, kostek i pięt oraz powierzchni stopy. Takie buty są również bardzo wygodne i zapewniają wysoki poziom wentylacji stopy.

Kategoria buty rowerowe obejmuje wszystkie modele obuwia rowerowego. Znajdziemy tu zarówno modele rekreacyjne, turystyczne, MTB i gravel oraz obuwie do kolarstwa szosowego. Modele butów rowerowych w ofercie rowerzysta.pl to obuwie z podeszwą przystosowaną do systemu zatrzaskowego. Takie buty posiadają odpowiednio sztywną podeszwę z możliwością montażu bloku (zatrzasku). Oczywistym jest, że buty rowerowe z zamontowanymi blokami mogą być używane wyłącznie ze specjalnymi pedałami.

Obecnie buty rowerowe produkowane są przez wielu producentów. Wśród nich bogatą ofertą może pochwalić się Shimano. Producent oferuje osobną linię skierowaną do Pań. Buty damskie Shimano mają konstrukcję zoptymalizowaną do mniejszych, kobiecych stóp a także wyróżniają się niebalnalną kolorystyką.

buty rowerowe górskie i gravel 

Buty MTB i gravel zaprojektowane zostały w taki sposób, aby dobrze radzić sobie w wymagającym terenie. Posiadają więc podeszwę z wyraźnym, agresywnym bieżnikiem i wzmocniony przód. Pięta została odpowiednio usztywniona. W bardziej zaawansowanych modelach przeznaczonych dla zawodowców lub ambitnych rowerzystów, istnieje mozliwość wkręcenia w podeszwę z przodu specjalnych kolców zwanych też korkami. Ich zadaniem jest umożliwienie sprawnego podbiegu na zabłoconej bądź grząskiej nawierzchni, tam, gdzie nie dalibyśmy rady podjechać rowerem.

Odpowiednie trzymanie stopy w bucie MTB zapewnią rzepy, klamry zaciskowe lub system BOA. Wiele modeli butów do kolarstwa górskiego zapewnia jednocześnie dwa systemy wiązania jak np. rzepy i klamra lub rzepy i system BOA.

Można odnieść wrażenie, że w zaawansowanych modelach obuwia MTB obowiązkowe jest mocowanie BOA. Nic dziwnego, gdyż ten system umożliwia niezwykle łatwą i szybką regulację wiązania. W praktyce, jest to system blokującego się pokrętła nawijającego mocną żyłkę. Dzięki temu zyskujemy precyzyjne i równomierne dopasowanie buta. System BOA może znajdować się pośrodku na języku jednak w butach rowerowych jest on umieszczony zazwyczaj z boku cholewki.

buty rowerowe szosowe

Buty szosowe, w odróżnieniu od butów MTB, posiadają gładką podeszwę. Takie obuwie chrakteryzuje się sztywną konstrukcją, w szczególności twardą podeszwą. W lepszych modelach podeszwa wykonana jest z karbonu. Wpływa to na mniejszą wagę buta ale przede wszystkich nadaje podeszwie bardzo dużą sztywność. Marka Shimano opracowała swój własny wskaźnik szywności podeszwy zewnętrznej, aby dostosować ją do różnych stylów jazdy. Sztywniejsze wersje optymalizują przenoszenie mocy, natomiast te mniej sztywne - są wygodniejsze podczas chodzenia. Indeks sztywności Shimano składa się z 12 poziomów. Obuwie szosowe Shimano mieści się w zakresie sztywności 6-12.

Aby efektywnie przekazywać moc pedałowania, buty szosowe muszą ściśle przylegać do stopy. Dlatego zostały wyposażone w dobrze dociskający system zapięć. W przypadku butów szosowych producenci stosują zarówno system rzepowy (zazwyczaj w tańszych modelach), jak i opatentowany system BOA. Pokrętło lub pokrętła BOA w butach szosowych znajdują się zazwyczaj z boku cholewki.

buty rowerowe turystyczne

Buty rowerowe turystyczne, jak sama nazwa wskazuje, służą do turystyki lub szeroko pojętej rekreacji. Buty rowerowe turystyczne wyglądem przypominają klasyczne buty trekkingowe lub sportowe. Wiele z nich posiada tradycyjne sznurowadła i/lub rzepy. Co raz częściej także w tej kategorii obuwia możemy zauważyć system mocowania BOA. Olbrzymią zaletą rowerowego obuwia turystycznego jest to, że można w nich niemal normalnie chodzić. Podeszwa jest dość miękka a blok systemu zatrzaskowego znajduje się w zagłębieniu bieżnika podeszwy.

system zatrzaskowy SPD

System SPD to wynaleziony i opatentowany przez Shimano rowerowy system zatrzaskowy znany pod pełną nazwą Shimano Pedaling Dynamics. Konstrukcja SPD została opracowana, aby spełnić wymagania stylu życia wielu rowerzystów, zwłaszcza rowerzystów MTB. Dzięki eliminacji "nosków" i zintegrowaniu pedału z podeszwą firma Shimano odmieniła branżę, nie tylko doskonaląc pedały, ale także zapewniając rowerzystom większą kontrolę nad coraz to bardziej ryzykownymi stylami jazdy. Obecnie system SPD stosowany jest w większości dyscyplin rowerowych i to nie tylko przez markę Shimano. Spotkamy go zarówno w rowerach górskich, gravelowych, jak i turystycznych.

Buty rowerowe górskie, gravel i turystyczne przystosowane do systemu SPD posiadają w podeszwie 2 gwintowane otwory. Przykręcamy do nich blok SPD, który z kolei wpinany jest w odpowiedni pedał zatrzaskowy. Wypięcie buta następuje zazwyczaj poprzez przekręcenie stopy na zewnątrz.

Dzięki systemowi SPD zyskujemy maksymalny przekaz siły generowanej przez rowerzystę na koła roweru. Sztywne spięcie butów z pedałami pozwala na wytwarzanie nacisku na mechanizm korbowy w całym jego zakresie obrotu. Gdy jedna noga naciska na pedał, druga może ciągnąć przeciwny pedał w górę. Kolejną olbrzymią zaletą wpinanych butów to możliwość kontroli nad rowerem. Będąc wpiętym w pedały mamy pewność, że nasza noga nie spadnie z pedału. Jest to szczególnie ważne podczas jazdy w trudnym terenie, podczas manewrów i przy pokonywaniu szybkich zjazdów.

system zatrzaskowy SPD-SL

System SPD-SL opiera się na tym samym założeniu co system SPD lecz jest przeznaczony do kolarstwa szosowego. Główną różnicą między systemami jest rodzaj stosowanych bloków. Buty szosowe mają gładką podeszwę i trzy otwory do montażu bloków. Bloki są większe niż w systemie SPD a po ich zamocowaniu normalne chodzenie jest praktycznie niemożliwe lub co najmniej znacznie utrudnione. Ze względu na dużą powierzchnię styczną bloków z butami, system SPD-SL zapewnia bardzo dobre trzymanie stopy na pedale i oferuje wydajne przenoszenie mocy na układ napędowy.

Więcej
Mniej
0zł