Darmowa
dostawa rowerów
4.9/5.0
Ocena na Opineo
Rowerowy
pakiet korzyści
Korzystne
raty lub leasing
Bezpieczne
płatności online
CONTINENTAL
![](/img/m/96.jpg)
Continental to czołowy producent opon na świecie, który zasłynął dzięki wysokiej jakości swoich produktów.
Firma jest obecnie wielonarodowościowym koncernem, którego działalność polega na produkcji bezpiecznych, wydajnych i nastawionych na osiągi opon do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych oraz jednośladów, w tym rowerów.
historia marki w skrócie
Historia sukcesu firmy Continental sięga roku 1871. Wtedy to, w Hanowerze w Niemczech, została założona spółka Continental Caoutchouc & Gutta-Percha. Miało to miejsce półtorej dekady przed wyprodukowaniem pierwszego samochodu. Początkowa produkcja obejmowała gumowane tkaniny na płaszcze przeciwdeszczowe, termofory oraz opony do rowerów i powozów.
W 1875 roku na produktach Continental po raz pierwszy pojawia się wizerunek nieokiełznanego konia. Został on formalnie przyjęty jako znak firmowy w 1882 roku.
Nieokiełznany koń jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych znaków w branży motoryzacyjnej. Symbolizuje on siłę, zwinność oraz wytrzymałość. Znak na przestrzeni lat przyjmował wiele form. W jaki sposób i dlaczego stał się synonimem opon Continental?
Pierwsze pojawienie się konia zawdzięcza się weterynarzowi o nazwisku Hartmann, który wynalazł nakładki na kopyta z miękkiej gumy. Miało to na celu zapobieganie ślizganiu się koni na oblodzonym podłożu. Hartmann otrzymał i zachował patent, natomiast firma Continental była odpowiedzialna za produkcję i dystrybucję tego rozwiązania. Każdy zestaw nakładek nosił wizerunek wierzgającego konia stojącego na tylnych nogach.
Szersze znaczenie konia wywodzi się z korzeni firmy w mieście Hanower, gdzie rasowy koń wyścigowy o tej nazwie jest tradycyjnym symbolem całego regionu. Po raz pierwszy pojawił się w herbie książąt Brunszwik-Lüneburg w XIV wieku i jest do dzisiaj używany w niemieckim landzie Dolnej Saksonii.
1892 był przełomowy dla branży rowerowej, gdyż właśnie w tym roku Continental, jako pierwsza niemiecka firma, rozpoczął produkcję pneumatycznych opon do rowerów.
1921 - Continental zostaje pierwszym niemieckim przedsiębiorstwem wprowadzającym na rynek opony z opasaniem drutowym. Rozwiązanie to nadaje oponie większą giętkość i stanowi istotne ulepszenie względem wcześniej stosowanych tkanin ze splotem płóciennym.
1926 - Continental rozpoczyna wykorzystanie sadzy do produkcji opon. Stanowi ona wypełniacz wzmacniający, który zapewnia oponie większą odporność na zużycie i starzenie – oraz jej charakterystyczny kolor.
Międzynarodowy rozkwit firmy miał miejsce w latach 1961 - 1990.
1987 - zostaje założona spółka Continental Tire North America, Inc.
1979 - Continental przejmuje działalność na rynku europejskim firmy Uniroyal, ustanawiając jednocześnie szerszą bazę. Sześć lat później następuje przejęcie działalności austriackiej firmy Semperit.
tradycja i postęp
Continental produkuje opony od ponad 150 lat: duże i małe, ciężkie i cienkie, szybkie i mocne. Opony z logo konia są zakładane na samochody wyścigowe i rowerowy biorące udział w Tour de France, pobijają rekordy prędkości i zasięgu, są regularnie testowane jako najlepsze w swojej klasie i często były pierwszymi w swoim rodzaju.
Continental na stałe zapisał się w kartach historii jako twórca wielu wynalazków. Są to m.in. pierwszy w historii wzór bieżnika opony oraz pierwsza w historii opona bezdętkowa. Plus pierwszy na świecie samochód bez kierowcy. Również pierwsza na świecie ekologiczna opona. I najszybsza na świecie opona dopuszczona do ruchu drogowego.
idea koncernu Continental
Zdając sobie sprawę, że opony są jedynym punktem styku pojazdu z drogą, Continental dokłada wszelkich starań aby ich opony zawsze zapewniały doskonałe hamowanie, maksymalne bezpieczeństwo i czystą przyjemność z jazdy.
Continental jest jednym z wiodących producentów opon w Europie. Jest też jednym z pięciu największych dostawców motoryzacyjnych na świecie, z oddziałami specjalizującymi się w układach hamulcowych, oprzyrządowaniu, systemach i komponentach do podwozi, elektronice samochodowowej, rozwiązaniach informacyjno-rozrywkowych i elastomerach.
Pasja do mobilności leży u podstaw działalności firmy. Celem marki jest, aby mobilność była czystsza, bezpieczniejsza, bardziej inteligentna i przystępna cenowo dla każdego. Przygotowując się na zieloną przyszłość mobilności, Continental postawił sobie ambitne cele mające na celu zmniejszenie wpływu produktów i pojazdów, które z tych rozwiązań korzystają, na środowisko.
Jako przedsiębiorstwo z długą tradycją, Continental zdążył zgromadzić ogromną ilość wiedzy i doświadczenia. Dekady obszernych prac badawczych i testów dowiodły poza wszelką wątpliwość, że opony mają kluczowe znaczenie nie tylko dla ogólnej wydajności - mają też znaczący wpływ na siłę hamowania.
Kładąc nacisk na postęp, Continental nieustannie dąży do optymalizacji swojego asortymentu. Zespoły ds. rozwoju produktów firmy pracują nad zmaksymalizowaniem wszystkich cech opon związanych z bezpieczeństwem, przy jednoczesnej minimalizacji oporów toczenia. Aspekty te w zasadniczy sposób przyczyniają się do bezpieczeństwa jazdy i zrównoważonego rozwoju.