Filtruj według

Wzrost

Wzrost

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 1 649,00 zł - 6 399,00 zł

Marka

Marka

Kolory

Kolory

Rozmiar

Rozmiar

Amortyzator przód

Amortyzator przód

Amortyzator tył

Amortyzator tył

Rok

Rok

Dla kogo

Dla kogo

Ilość biegów

Ilość biegów

Darmowa

dostawa rowerów

4.9/5.0

Ocena na Opineo

Rowerowy

pakiet korzyści

Korzystne

raty lub leasing

Bezpieczne

płatności online

Aktywne filtry

Dirt - na czym polega?

Dirt to ekstremalna dyscyplina rowerowa. Polega na wykonywaniu przeróżnych akrobacji, skoków i ewolucji powietrznych.

Miejscem przeznaczonym do uprawiania dirtu są specjalnie przygotowane parki i tory, znane jako skateparki. Często użytkowników dirtu możemy spotkać po prostu na ulicach miasta. Liczne krawężniki, schody, poręcze i murki stanowią idealne środowisko do uprawiania tej dyscypliny. Typowym widokiem są wysokie, widowiskowe loty, niesamowite triki w powietrzu i lądowania.

Cechy rowerów dirt

Rowery typu dirt służą do skoków i akrobacji. Można by rzec, że nie znają ograniczeń. Są więc nastawione na intensywne użytkowanie. Z tego powodu podstawową cechą tych rowerów jest wytrzymałość. Poza tym wyróżniają się dużą zwrotnością, niezwykłą poręcznością i niską masą.

Z tych samych względów dostrzec można wyraźny minimalizm w budowie rowerów dirt. Amortyzacja roweru ograniczona jest tylko do przedniego widelca. Za hamowanie odpowiedzialny jest najczęściej jedynie tylny hamulec. Przerzutki, o ile w ogóle są, to tylko z tyłu. Unikalnym dodatkiem jest za to napinacz łańcucha. Zapobiegać ma on spadaniu łańcucha podczas wykonywania skoków i akrobacji.

Rama łączy w sobie cechy wspólne roweru górskiego i BMX. Wykonana jest ze stopu CR-Mo, rzadziej z aluminium. Wszystko po to, by zapewnić odpowiednią sztywność, ale i pochłanianie drgań. Rozmiar ram zawiera się w przedziale 12-15 cali.

Górna rura ramy poprowadzona jest pod znacznym kątem. Ma to zapewnić możliwość wygodnego prowadzenia roweru, ale i łatwiejsze wykonywanie trików.

Więcej
Mniej
0zł