0zł

Filtruj według

Wzrost

Wzrost

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 3,00 zł - 219,00 zł

Marka

Marka

Darmowa

dostawa rowerów

4.9/5.0

Ocena na Opineo

Rowerowy

pakiet korzyści

Korzystne

raty lub leasing

Bezpieczne

płatności online

Aktywne filtry

  • Dostępność: w magazynie

Jeśli szukać elementu układu napędowego roweru, który można uznać za jego serce, to z pewnością będzie to korba. Musi doskonale współpracować z kasetą, a także przerzutkami. Jej usytuowanie w centralnej części roweru, a także fakt, że to ona bezpośrednio odpowiada za jego napędzenie, wszak połączona jest z pedałami sprawia, że wybór odpowiedniej jest niezwykle istotny dla komfortu, tempa jazdy, a także żywotności całego układu. W ofercie naszego sklepu rowerzysta.pl znalazły się korby rowerowe najlepszych producentów, które gwarantują dopasowanie do innych dedykowanych komponentów mechanizmu napędowego.

Korby rowerowe – na co trzeba zwrócić uwagę przy wyborze? 

Bardzo istotnym parametrem w przypadku wyboru korb rowerowych jest długość ramion korby. To do nich bezpośrednio przykręcone są pedały, dlatego muszą mieć odpowiednią, wygodną dla danego użytkownika długość, dopasowaną do jego wzrostu. Ważny jest też rodzaj mocowania osi, a także ilość tarcz znajdujących się w mechanizmie korbowym. W przypadku tych ostatnich stosuje się od jednej do trzech. Biorąc pod uwagę rodzaj mocowania osi dla przeciętnych użytkowników dostępna jest opcja na kwadrat. Na bolec w kształcie kwadratu nakłada się ramię korby z pasującym do niego otworem, a całość wystarczy dokręcić śrubą. Takie mocowanie sprawdza się w rowerach każdego typu. W przypadku mocowania na wielowypust oś ma specjalne wypustki, dzięki temu korby rowerowe są bardziej wytrzymałe na obciążenia i lepiej przenoszą siłę pedałowania. To wybór dla bardziej zaawansowanych kolarzy. Dla profesjonalistów polecane są modele ze zintegrowaną osią.       

Jak dobierać korby rowerowe do rodzajów rowerów?  

W rowerach MTB stosuje się korby rowerowe z jedną, dwoma lub trzema tarczami. Najwygodniejsze są te pierwsze, ponieważ wymagają obsługi tylko jednej manetki, a jednorzędowy mechanizm dobrze wpływa też na pracę łańcucha. W rowerach przełajowych i gravelowych stosuje się korby dwurzędowe z większą liczbą zębów w koronkach, co sprawia, że rowerzysta może rozwijać większe prędkości. W rowerach trekkingowych sprawdzają się mechanizmy trzyrzędowe, gdyż takie są odpowiednie w przypadku jazdy w zróżnicowanym terenie. W rowerach miejskich bardzo często stosuje się korby rowerowe z jednym blatem, ponieważ w tych warunkach jest to najwygodniejsze rozwiązanie.