0zł

Filtruj według

Wzrost

Wzrost

Dostępność

Dostępność

Cena

Cena

  • 21,00 zł - 145,00 zł

Marka

Marka

Darmowa

dostawa rowerów

4.9/5.0

Ocena na Opineo

Rowerowy

pakiet korzyści

Korzystne

raty lub leasing

Bezpieczne

płatności online

Aktywne filtry

  • Dostępność: w magazynie

Wielkość opon, a także ich twardość wpływają na komfort jazdy. Bardzo dużą popularnością cieszą się rowery na kołach 28 cali, do których należy dobrać opony o tych samych parametrach. Jazda na  oponach 28" może być komfortowa zarówno na twardej, jak i miękkiej nawierzchni, pod warunkiem, że są właściwie dobrane do specyfiki terenu i stylu jazdy. W ofercie naszego sklepu rowerzysta.pl znajdziesz zarówno modele drutowane, jak i zwijane w przystępnych cenach, które zachwycają precyzją wykonania i trwałością.     

Zwijane czy drutowane – jakie opony wybrać do roweru na kołach 28"? 

Wybór pomiędzy oponami zwijanymi i drutowanymi zależy przede wszystkim od wymagań. Jeśli szuka się opon ultralekkich, a do tego wytrzymałych oraz takich, w przypadku których zapas można bez problemu ze sobą zabrać, to jak najbardziej sprawdzą się bardziej profesjonalne opony zwijane. Są one używane są przez kolarzy podczas wyścigów i mają bardzo wysoką gęstość oplotu, co znaczy, że do ich wykonania użyto bardzo wiele nici kevlarowych. Jednak to wytrzymałe włókno obecne jest także w wielu dostępnych w naszej ofercie drutowanych oponach 28" i wchodzi w skład dodatkowej wkładki znajdującej się pomiędzy bieżnikiem a wewnętrzną częścią opony. Dzięki  temu zyskuje ona bardzo dużą odporność na przebicie. Zatem wysokiej jakości opony drutowane, o wyższym TPI/EPI lub dodatkowo wzmacniane także mogą się sprawdzić.          

Dla kogo sprawdzą się opony 28-calowe? 

Oczywiście opony 28" przeznaczone są do kół rowerowych o tej samej średnicy. Istotne znaczenie ma fakt czy opona nie zaburza geometrii roweru, czyli ma nie tylko odpowiednią średnicę, ale również szerokość. Duże znaczenie ma też bieżnik, w jaki jest wyposażona. Przy odpowiednim bieżniku zagwarantują właściwą przyczepność i zwrotność. Gładki bieżnik będzie właściwy na miejskie, asfaltowe trasy, natomiast na górskie ścieżki konieczny będzie wyposażony w wypustki zarówno od góry, jak i z boku. Z góry są one bardziej gęsto umieszczone, co sprawia, że rower ma lepszą przyczepność, z kolei z boku są rzadsze, przez co woda może lepiej spływać, a błoto tak bardzo nie przywiera.