Rower górski Merida One Sixty 400 27,5 2020
Seria One-Sixty- kolekcja 2020
ONE-SIXTY to pełnokrwisty utytułowany rower enduro. Łączy w sobie lekki projekt ramy i agresywną geometrię.
Sprawdził się już na wielu trasach. Jego żywioł to także zawody enduro. Rama roweru jest dostępna z karbonowym albo aluminiowym przednim trójkątem oraz różnymi komponentami.
Sprawne zawieszenie zapewnia niemal nieograniczony skok na zjazdach i dobrze radzi sobie także na podjazdach.
Najważniejsze cechy roweru górskiego Merida One Sixty 400:
* Lekka i wytrzymała rama z najwyższej jakości stopu aluminium 6066 o potrójnie cieniowanych ścianach
* tylne zawieszenie z „pływającym” amortyzatorem o skoku 165 mm
* superkrótkie 430-mm dolne rury tylnego widelca, które zwiększają zwinność roweru
* regulowana sztyca
* krótszy metryczny damper ze zwiększonym skokiem
* 148-mm standard piast w tylnym kole oraz 110-mm standard w przednim kole
* bardzo niski przekrok dla swobody manewrowania w terenie
Wykorzystane technologie w modelu One Sixty 400:
* SUPERLITE 16 ALUMINIUM- zaawansowany stop aluminium 6016, który pozwala stworzyć wyjątkowo cienkie i jednocześnie niesamowicie wytrzymałe rury.
* X-TAPER HEADTUBE- rozszerzająca się rura sterowa. Pozwala to na usztywnienie główki ramy. Zwiększa precyzję sterowania i pewność prowadzenia.
* SMOOTH WELDING- wygładzanie spawów za pomocą odpowiednich technik spawania. Rozwiązanie pozwala zachować odpowiednią sztywność ramy i uzyskać jej atrakcyjne wykończenie.
* INTERNAL CABLE ROUTING -prowadzenie przewodów wewnątrz rur ramy. Rozwiązanie poprawia wygląd roweru i chroni linki przed zabrudzeniem oraz wilgocią.
* DOWN TUBE EXIT- Duże wyjście linki z ramy. Zapewnia bezproblemowe ułożenie przewodów wewnątrz dolnej rury. Ułatwia ich obsługę.
* SMART ENTRY- wewnętrzne prowadzenie przewodów doprowadzone do perfekcji. System jest dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
* Di2 READY- rozwiązanie, które pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano.
* FLOAT LINK REAR SUSPENSION- tylne zawieszenie z „pływającym” amortyzatorem. Dolne mocowanie dampera porusza się wraz z ugięciem zawieszenia, zapewniając dużą czułość i płynność pracy. Rozwiązanie to pozwala zoptymalizować charakterystykę zawieszenia. W praktyce tył z systemem Float Link daje wrażenie większego skoku niż w rzeczywistości